EVENEMENTEN

Kort verslag van de 5-daagse All Inclusive Busvakantie naar de Duitse Südeifel.

Busreis 06-06-tot10-06-2022 naar Bitburg.

Maandag: Met redelijk weer vertrokken om 8.00 uur.
Daar we mede reizigers hadden, zijn we eerst naar het Zuidplein in Rotterdam, dat bleek aardig op de schop even zoeken.
Door naar Den Haag, wat een gebouwen. Verder naar Utrecht even buiten station Westraven. Met een paar regenbuien onderweg, het verkeer schijnt altijd druk te zijn. Onze koffiestop bij 'De Lucht' in het land van Maas en Waal. Op naar Vaals. Bij de restaurant 'De Bokkerijder' hadden ze een voortreffelijke lunch voor ons klaar staan. Langs het drielandenpunt de grens over bij Maastricht, via Duitsland, België, de glooiende heuvels van de Ardennen. Verviers, Malmedy en Bastogne richting Bitburg.

Nogal wat reparatie aan de wegen van de overstroming vorig jaar. We waren om 17.30 uur in het hotel. Een vroegere legerbasis van de Amerikanen. Een welkomst drankje. De kamer sleutel, konden allen op de begane grond blijven. Naar een nette kamer met goede bedden.
Om 18.30 uur een goed lopend buffet, nog een kaartje gelegd, gezellige afsluiting van de dag.

Dinsdag: Bitburg - BergKastel - Mosel
Bitburg een aardige stad waar we wat rond keken en koffie dronken. Terug naar het hotel voor de voortreffelijke lunch.
Om 13.30 uur vertrokken we richting Bernkastel waar de boot voor een rondvaart op ons wachtte.
Aan boord van de Moselprinzessin. In de opvaart naar Mulheim en terug naar ons opstap punt. Er werden veel foto,s gemaakt. Met later flinke regenbuien, maar we zaten droog.
Na het buffet speelde we nog een bingo, met leuke prijsjes van het hotel. Piet had nog een verhaal over een horloge van opa. Nog een drankje en voldaan naar bed.

Woensdag: Naar Echternach en Luxembourg stad.
Je komt nogal eens de grens over. En de Sauer moet nogal eens oversteken. En kan de bus niet dragen. Door de Südeifel, wel eens klein Zwitserland genoemd.
Maar om een koffie stop te vinden was niet makkelijk. Luxemburg stad loopt omhoog naar het centrum. En toen begon het al vlug te regenen, moesten schuilen. Jammer dus waren we blij dat we weer naar de bus konden.
Onderweg nog een omleiding, ondanks de regen een mooie terugrit. De vrouwen speelden na het avondeten een quiz. De mannen keken gezamenlijk naar het voetbal. De moeizaam gewonnen wedstrijd, en dat maakte de dag toch nog goed.

Donderdag: Vianden-Dietrich.
Rond 9.30 uur weg naar Vianden, ook in Luxemburg, weer met wisselend de grens over steken. De bus kon hier parkeren en blijven staan. De kabelbaan ging om 11.00 uur open dus moesten wachten, gingen eerst maar koffiedrinken.
We zijn met enkele mee naar boven gegaan, met een mooi uitzicht over Vianden. De rest kuierde door het stadje, wat hier en daar steil was.
Hier is ook een groot stuwmeer op een van de foto,s is de stuw te zien. De anderen hebben de vistrap nog gezien.
Op naar Diekirch we konden onze benen strekken. De winkels waren dicht tussen de middag. Het zonnetje scheen, dus gingen we maar een ijsje eten. Een leuk oponthoud.
Terug in het hotel een prima buffet. Een nog leuke bingo met aardige prijzen. Janny had nog een verhaal over de computer. Een wel bestede dag.

Vrijdag: De terugreis.
Vroeg uit de veren, alles bij elkaar gezocht. In de eetzaal was het een drukte van belang, er was gisteravond een wielerploeg komen slapen. Dus alles liep door elkaar, maar er was genoeg voor allen. We mochten nog wat meenemen voor onderweg. Ja het eten was prima heel de week.
Voor de bediening hadden we nog wat gezamenlijk, wat door de eigenaar in dank aangenomen werd.
Jan Baudewijn de receptionist een leuke vent die de bingo draaide, zette ons nog op de foto en weg waren we. De thuisreis via België naar Valkenburg. Dan weer thuis gekomen, volle terrassen en zonnig publiek. Van de overstroming vorige zomer, leek alles weer normaal. En dan op drukke Hollandse wegen naar restaurant 'De Gouden Leeuw' in Terheijden voor een afscheid diner.
Om 17.00 uur weg langs bekend gebied. Voorbij de Hellegatsplaten was het even kalm aan. Rond 18.30 uur waren we in Oude Tonge in de Julianastraat. Voor de anderen zou het wel later geworden zijn.
We hebben best wel een leuke reis gehad, en hopen de anderen ook.

Cor Kik.

PUZZELT U OOK EVEN MEE?

LEGPUZZELS MAKEN

Klik op een van de foto's hieronder en de puzzel wordt gestart!
Op de bovenste regel van de puzzel kunt u een aantal keuzes maken, zoals groot scherm, aantal puzzelstukjes, achtergrondkleur en meer.
Door op het PDF-icoontje rechts te klikken kunt u de uitleg van de puzzel zien en kunt u dit eventueel uitprinten.

Regelmatig zullen er nieuwe puzzels geplaatst worden.